en rapport ur min sjukbubbla

Believe it or not så är jag sjuk, igen.
Har dragit på mig vad sjukvårdsrådgivningen tror är bihåleinflammation. Halva ansiktet värker, snorar, hostar, ont i örat - all that fun stuff. Känner mig helt jävla febrig, vill bara ligga ner för jag har så ont men kan inte ligga för att trycket blir högre i huvudet & bihålorna då. Uuuunderbart.

MEN. Jag tänkte inte bara sitta och klaga. Det är nog inte så kul för någon att läsa, & inte så jättekul för mig att skriva heller egentligen. Men nu har jag klagat av mig klart, & tänkte berätta lite om min gårdag.

Höjdpunkten av min dag igår var när min underbara vän Emma erbjöd sig att jobba istället för mig på puben. Jag kände att jag inte skulle orka, & trodde inte gästerna skulle uppskatta en hostig serveringspersonal heller. Så ja, det var en sån otrolig lättnad när Emma erbjöd sig att ta min plats. Tack <3

Näst bäst på dagen, inte ens i närheten av lika bra men ändå himla bra faktiskt, var när jag insåg att det fanns två nya avsnitt av modern family ute som jag inte hade sett än.

Var även en trip i skolan. Har börjat med en ny kurs, TV/Video 1, & vi hade en uppgift i torsdags där vi skulle spela in några klipp om våren, ''Spring on the move''. Min lovely grupp, Matilda, Christina & jag, bestämde oss för att göra en film om en tjej som tappade en påse, som hon sedan jagade överallt. Helt fantastiskt tänkte vi. Inte lika fantastiskt när vi tittade på filmen igår i skolan. Oskärpa & överexponering är ingenting att leka med.
Är tydligen inget pro på video än, men ser verkligen fram emot den här kursen faktiskt.
Sista kursen för terminen dessutom. Kan inte förstå att det är sant. Första årskursen av universitetet nästan över. Its, like, crazy.

Nu har det äntligen gått fyra timmar sen sist, & det är äntligen pillerdags! Som jag längtat! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback