inlägg från en glad tjej full av värktabletter & dyr nässpray

Jag är så otroligt sugen på... något!
Jag vet att det är någonting jag vill äta, jag kan nästan känna smaken i munnen, men jag kommer inte på vad det är haha. Typ chips chokladpudding pizza... nåt i den stilen skulle jag gissa. Brukar va så med mig.
Men iiiinte det då. Lagade pizza hemma till lunch idag, så det får räcka. 
Har dock köpt massvis med god frukt, äpplen vindruvor bananer, som jag tänkte njuta av ikväll.

Just nu känner jag mig glad. Har ont, visserligen, men är glad.
Dagens höjdpunkt var definitivt när min mamma ringde mig & berättade att mormors operation hade gått bra, & att hon mådde bra under omständigheterna nu också efter operationen.
Sen ringde mamma mig kanske tre gånger till, så har hunnit prata mycket med henne idag. Hon är bäst min mamma. Vill sponsra mig för att gå till doktorn & uppmanade mig att faktiskt åka in till sjukan om jag har så ont ikväll som jag haft de senaste dagarna. Mammi <3

Men vad ska jag säga på sjukan, hej jag har ont i kinderna? Haha. Njaeee bihålor som krånglar är inget vidare faktiskt. Men det har gett mig tid att titta på mera film haha. Idag har jag bara hunnit se två & en halv. Den bästa var nog ''The next three days'', som handlar om en familj som får det väldigt jobbigt när kvinnan i huset anklagas för ett mord. Riktigt spännande film faktiskt som fick mig att bli helt pirrig i magen, hade ingen aning om hur det skulle sluta. Så det är dagens heta filmtips från mig!

För övrigt började dagen med att jag låg i sängen & övervägde om jag skulle orka åka till skolan eller inte. Jag bestämde mig för att inte göra det. Sen ångrade jag mig. Sen fortsatte det så. Tillslut gick jag iallafall upp & duschad, & cyklade helt yrvaken till skolan. När jag väl kommer dit förklarar läraren förvirrat att ''ni skulle ju bara vara halvklass idag. Varför är ni helklass?'' Det visar sig att eftersom inte hela klassen får plats i redigeringsrummen (läser videokursen just nu), så skulle halva klassen ha föreläsning idag & halva imorgon. Läraren pekar i mitten av föreläsningssalen, & säger att de på ena sidan får gå hem igen & komma tillbaka imorgon. Tror ni inte det var min sida eller? Jomenvisst! Men passade på att ta en trip till Maxi med Christina, & även besöka det efterlängtade apoteket, så det var inte helt förgäves ändå. Men någonting jag inte riktigt förstår - hur kan en nässpray kosta 90 kronor? Det var inte ens den dyraste.. & sen värktabletter på det. Min stackars studentplånbok blir helt runierad. Men men, ska man bli frisk så ska man :)

Till helgen måste jag iallafall vara någorlunda frisk känner jag. Nej det beror faktiskt inte på att jag tänkt festa som ett djur. Det hade jag faktiskt tänkt undvika inom den närmaste framtiden. Min underbara pappa kommer nämligen hit & hälsar på i helgen, & då kan ju inte jag ligga helt förstörd & febrig hela helgen liksom. Åh, vad jag längtar! Saknar honom så. Han är verkligen världens bästa, min pappa :)

Krya på sig var det, ja! Känner hur frukten sneglar mot mig & ber om att bli uppäten. Jag kan ju inte neka dem det. Talk to you laaater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback